Omgeving

Beleef de omgeving met onze tips

Beleef Noordoost Twente! Ga op ontdekkingstocht en ervaar wat de omgeving te bieden heeft! Van lekker winkelen tot genieten van of actief zijn in de natuur. Van een bezoek aan een museum tot gezellig samen uit eten. Neem eens een kijkje in het historische stadje Ootmarsum met z'n vele kunstgaleries en gezellige terrassen. Of breng een bezoek aan de Duitse Stad Nordhorn, hier vindt u onder andere een gezellig centrum en een mooi stadspark.

Natuurgebied De Bergvennen

Ruimte en rust bij bijzondere vennen vindt u op ca. 2 km van De Oale School. Tegen de grens van Duitsland ligt het afwisselende landschap van de Bergvennen en het Brecklenkampse Veld. Al wandelend door dit gebied vindt u droge en natte heide, vennen, schrale hooilanden en bos. De stilte, weidsheid en de prachtige natuur zorgen ervoor dat u helemaal tot rust komt. Ervaar het zelf!

Bergvennen  Bergvennen  Bergvennen   Bergvennen

Cosmos Sterrenwacht

Ontdekcentrum voor Weer- en Sterrenkunde, Natuur – en Techniek-Educatie Cosmos is van oorsprong een sterrenwacht met een filmzaal voor maximaal zo’n 70 bezoekers. Zon, Maan en sterren, de natuur en het weer: het intrigeert iedereen. Maar zoals met zoveel dingen: als je er iets meer van weet kun je er nog beter van genieten.

Natuurgebied Het Springendal

‘De tuin van Nederland’ zo wordt dit stukje Twente bij Ootmarsum ook wel genoemd. Midden in het bos vindt u schilderachtige kwelvijvers, watervalletjes en smalle beekjes. Heuvels, weilanden, meertjes, hooilanden, heide en historische boerderijen maken het plaatje compleet en zijn de moeite van een bezoek meer dan waard.

Landgoed Singraven

Gelegen langs de Dinkel en nabij het dorp Denekamp ligt het prachtige Landgoed Singraven. Op het landgoed staan vele monumentale gebouwen, waaronder het statige Huis Singraven, waarin u een rondleiding kunt krijgen, en de eeuwenoude watergedreven houtzaagmolen met drie raderen. Singraven biedt een veelzijdig landschap rondom de rivier de Dinkel.

Natura Docet Wonderryck Twente

wonderryck twente

Verwondering over al het mooie dat de natuur te bieden heeft is de boodschap van Museum Natura Docet Wonderryck Twente. Maar, soms kom je ook even met beide voeten op de grond. Tussen nu en een eeuw geleden is er in de natuur veel veranderd. Elke zaal een verhaal.

Jongkind Monument

Ter ere van de op 3 juni 1819 in Lattrop geboren schilder Johan Barthold Jongkind, is er op zijn geboorteplek, aan de Frensdorferweg, een monument gebouwd in Saksische stijl. Jongkind wordt tegenwoordig beschouwd als één van de belangrijkste voorlopers van het impressionisme en zijn werk is te zien in vele prominente musea. In het monumentale huisje vindt u drie panelen waarop het leven en de werken van Jongkind worden belicht.

Ootmarsum

Ootmarsum staat ook wel bekend als hét kunststadje van Oost-Nederland. Het pittoreske stadje kent een rijke historie, die je ervaart je als je door de kronkelige straatjes loopt, de prachtige gevels en oude gebouwen bewondert, als je een kerk binnengaat of een museum bezoekt. Wandelend door de steegjes en smalle straatjes van het authentieke en sprookjesachtige Ootmarsum geniet je van de gezellige sfeer en ontdek je het gevarieerde aanbod aan winkels en eetgelegenheden. Kunstliefhebbers kunnen ophalen in de vele kunstgalerieën en de verschillende musea. Na afloop van een wandeling door het stadje is het lekker uitrusten op een van de gezellige terrassen.

Beleef meer Noordoost-Twente op www.ootmarsum-dinkelland.nl.

Openluchtzwembad de Kuiperberg

Al 50 jaar lang een begrip in Ootmarsum en de omgeving. Een zwembad voor gezinnen, kinderen, vrienden én toeristen. Of je nou komt om baantjes te trekken, bij te komen of gewoon een frisse duik wilt nemen… bij dit zwembad neem je de tijd om te genieten.

Openluchtzwembad De Kuiperberg
    Stobbenkamp 80 Ootmarsum